Lear(a), Teatrul Bulandra

Gen: Drama

Nota: 2/5

Actori: 2/5
Scenariul: 2/5
Regie: 2/5

Am cumparat biletele la "Lear(a)" cu mult entuziasm, ma atragea si regia lui Andrei Serban al carui "Ivanov" in regie moderna mi-a placut mult, asemeni Mariana Mihut mi-a placut in mai multe piese anterioare.

Voi incepe cu ce mi-a placut, pentru ca este mai putin de scris. Mi-a placut mult interpretarea Dorinei Chiriac, in rolul bufonului. De altfel bufonul este cred cel mai bine schitat personaj din intreaga piesa. Mariana Mihut era greu sa greseasca rolul, cu multa experienta, cu o tonalitate de rege, se impune usor pe scena. Asemeni pasajele din text imi par bine selectate, cu exceptia razboiului unde incepe sa fie un talmes-balmes.

 In rest nu am decat cuvinte critice. Regia este penibila. Sunt adeptul punerilor in scena moderne, insa din pacate scena este cam goala.. nu e nimic modern, pentru ca nu prea este nimic in scena. Un mic raulet improvizat in mijlocul scenei incearca sa salveze aparentele, personajele isi scalda patimas picioarele in apa.. prea strident si prea fad.

Am fost foarte deschis si la adresa unei interpretari pur feminine a tuturor personajelor, insa efectul este de cele mai multe ori comic, desi nu aceasta este intentia. In cele din urma mi-a ramas intiparita isteria si tipetele fetelor.. fara rost, fara motiv.

Nu in ultimul rand, sala Atelier este o bataie de joc pentru actori si pentru spectatori. Dupa primele 10 minute domnea atmosfera de sauna, impreuna cu o lipsa partiala de aer. Felicitari actorilor ca au putut juca in aceste conditii.

Deci, nu.. nu asa. Piesa lasa senzatia unei incercari studentesti in pregatire. Cred ca ii trebuie ani buni inainte de a deveni o piesa macar medie.

Un comentariu foarte pertinent si mai pe larg asupra piesei regasiti aici - http://www.ileanalucaciu.blogspot.ro/2012/11/jurnalul-festivalului-national-de.html

"Varianta nouă de experiment a “Regelui Lear” devenit “Lear(a) nu reușește să coaguleze o linie coerentă a interpretării pentru tematică și rămâne doar demonstrația de har a actriței Mariana Mihuț, acompaniată, mai mult sau mai puțin, de colegele de breaslă distribuite. Spectacolul nu are un ritm provocator și pare adesat celor care nu cunosc povestea … “Sarea în bucate”, dar nici cuvântul lui Shakespeare."

link: http://www.bulandra.ro/ro/stagiunea-curenta/sala-toma-caragiu/440-leara.html

No comments: